Autodoprava v létě. Na dálnici opět čekají letní kolony.

04.05.2017

Zahajuje se třetí rok oprav silnic prvních tříd a hlavně naší nejdůležitější dopravní tepny u nás a ani letos to nebude o nic lepší než roky minulé. Opět je nutné se připravit na dlouhé a někdy i nekonečné kolony a prostoje. Až na šest set kilometrů silnic se letos chystají čety silničních dělníků. V minulých letech bylo toto číslo jen o pár kilometrů menší, než bude v letošním roce.

Léto, nepatří tradičně jen mezi čas určený k dovolené, ale v posledních letech i k uzavírkám dálnic. Letos se chystá až šest uzavírek na dálnici D1, žádná příjemná zpráva pro autodopravu. Navíc je v plánu toto číslo navýšit až na deset míst, kde by se mohlo začít na dálnici opravovat. Nejen naši nejdelší dálnici ovšem čekají uzavírky, další dálnice. Pozitivní prvek na tom všem je, že nás snad čekají viditelné výsledky práce.

V letošním roce se i vedle opravy stávajících úseků silnic dočkáme zahájení stavby dalších úseků, těch by mělo být v celkové délce na 140 kilometrů. Na většinu staveb by mělo být dokonce vydané i stavební povolení a výstavbě tedy nebrání nic v cestě. Nicméně každý z nás situaci ve výstavbě silnic zná a všichni víme, že očekávání mohou být někdy zbytečně optimistická.

Výstavba se týká především nových částí dálnic D11, kde se dálnice, která končí zcela nesmyslně v polích, dotáhne až k městu Hradec Králové, dále D6, kde se bude protahovat úsek z Prahy na Karlovy Vary.

omezení letní dopravy
omezení letní dopravy

Peněz by dle slibů mělo být dost. Tím by tedy mělo být i na budování obchvatů měst, což je klasická česká bolístka. Opravovat se nicméně budou i silnice, pro celostátní Autodopravu ne tak významné, nicméně s regionálním významem a to silnice druhých a třetích tříd.